Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers

Thursday, August 5, 2010

sensitiviti kenegerian+biskot





















aku anak jati Johor
bapak  aku anak Johor juge
Nenek aku lahir kat Johor gak
kucing aku sume asal Johor
aku sekolah kat Johor
membesar kat Johor..
kalau leh aku nak duduk kat Johor sampai bile2

bile terbace komen tersebut di FB..
aku  aku tersentap gak la..
kau sape nak kutuk negeri aku?
huh.. tu lah manusie xada akal..
ade kemudahan disalah gunakan..
fb tu digunakan utk kebaikan..
cari kawan lame ke..
sembang2 ke..
yang ini kutuk2 mcm ****

kalau minah tu kutuk negeri lain pon..
aku marah jugak tau
ni lagilah die kutuk negeri tercinta..
lagi lah aku hangin
nak kutuk xpayahlah kau gi post status
goblog boleh tahan gak kau ni
kutuk lah gune YM ke.. ape ke.. hampas betullah!!

ok..
xpayah lah aku nak cter pasal minah tu..
harap je pakai tudung..
tapi mulut macam tutttt...
hahhah suke2 hati mak bapak die je nak hina2 ye
cekgu  dulu x ajar ke ape itu erti syukur?
bangga sangat dengan Kulim tu.. gi la balik jalan kaki g kulim ko tuh.. hahaha
disebabkan sebijik biskot Famous Amos.. beribu2 rakyat Johor kutok hang..
nasib awak lah..
yang ade tu..siap amik tau die pakai kereta apa..
pastu dapat tau die kerja kat CIQ.. wahhhhh

BTW
mahapkan hambe terikut perasaan
perut lapar memanglah kerjanya nak marah je..
tapi aku sebenanya sayang sangat kat Johor especially JB tercinta
xpayah dibandingkan dengan tempat lain..
memang xade tandingan..

kat sini la bermulalah perjalanan idup aku
macam2 pengalaman aku kutip
kat sini jugak aku kenal Arif ku sayang
makan same2
kat sini jugak aku jumpa kawan2 aku

seminggu aku duduk di Singapore mase aku form 2
aku nak balik JB cepat2
memang singapore maju
canggih=)
bersih
tapi tahlah.. aku xrasa aku dapat terima tempat lain..
tapi walaupon aku xsuke mane2 tempat..
xadelah aku nak kutuk atau hina tempat tu
sebab aku xnak orang pandang aku lebih hina
silap2 maruah kite dipijak2 pulak..
jadikan pengajaran ye

I <3 JB (^_*)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...