Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers

Sunday, September 19, 2010

raye + gembire = cuti habis

entry ini terlebih panjang suda..

setelah sekian lame aku meninggalkan benda alah ni..
aku rase tido xlena mandi xbasah..
cih dasar penipu.. sebenarnye aku xrase ape2 pon..
aku update pon sebab aku takot aku xsempat nak cter aktiviti ghaye aku bile aku dah bermaustatin di Lendu balik. HAHA
al maklumlah mase start cuti hari tu..
lecturer dah bekalkan kitorang dengan sebuah assaignment LAW yang sangat kami suke..
sape lagi kalu Puan Rusnah a.k.a raja lawak punye kerja.. nasib baik hantar 27 hb ni.. 
so, 24hb dah buleh start buat.. 
ye.. itulah rutine group aku yang sangatlah aku banggekan selame ini..
OooOOOooo *ombak ombak =p

selain daripada itu,
kakakkah ayat karangan!
OK!
benda yang aku ngah risaukan ni..
kerja PAD ade banyak gler ni..
mampus satu haram pon aku xwat ag!
aku merancang nak buat tadi..
tapi aku g bantai main game + tengok cerekarama kat TV
oh cter nye tajuk Air Mate Nur Salina kot..
tragis betul kisahnye..
aku harap benda2 macam tu xjadik pade aku lah..
oleh disebabkan mase yang terluang aku biarkan macam tu aje.. 
aku meluangkan lagi mase yang ciput tu utk mengupdate blog dengan story yang leh dijadikan sejarah oleh anak cucu aku mungkin..

kepade anak cucu...
nenek zaman korang mase remaje tulis blog..
kalu nenek zaman aku memang lah pakai diary2 yang usang
macam kat drama..
diary dia punyelah detail..
aku pon suke menulis diary,
tapi aku x sekental watak dalam drama yang leh update story hari2 tanpa miss 1 pon
sedangkan aku yang mempunyai line internet walaupon kadangkala sedikit kesiputtan..
aku x ade keje nak update cter jek walaupon aku sangatlah FREE!
aku xtau nak cter ape..
xkan aku nak tulis..

*ye hari ni aku xtau nak tulis ape*
*so aku xleh kalu x update 1 entry sehari*
*i love u blog manje*
BUBYE!!

aku bukanlah dari golongan tersebut..
kalu xade topik sekalipon..
aku akan cube perah otak aku utk cari sebrape banyak topik bodo2 utk aku goreng..
macam kalu berborak lah..
mestilah kene pandai cari topik..
kali x hambar semacam jek
dan aku xnak cter scare detail sesuatu moment tersebut
coz aku x ade mase nak ingat gler2 setiap saat..
so aku selalunye cter sekali lalu jek 
kalu ade dialog pon...
xadelah panjang berjela..
buat semak aku bace jek..
lagi 1...
dah aku ni jenis pemalas dan x kreatif..
so aku x mempunyai cter2 lawak atau lawak spontan yang leh aku tulis..
aku suke tulis ape yang ade kat kepale otak aku tanpe henti..

OK itu adalah mukadimah kepada cter aku pade hari ni..

sebenarnya aku just nak cter aktiviti raye aku..
itu sahaja! 

bermule pada hari raye pertama (JUMAAT)
macam biasa lah..
raye bile dah besau ni xbrape syok coz selalunye aku dapat duit ghaye yang sangat ciput..
bile aku datang umah orang 
mereka akan ignore aku coz diowang pk aku ni dah keje
apatah ag pade tahun ni dengan berat beban aku pikul adalah 60kg..
mungkin ade yang menyagka aku ni mak orang..
saiz aku..
naik mendadak!

ye aku gemuk!!! TEMBAM

dan mungkin akan naik dengan lebih aktif pade musim raye ni..
pertama kali dalam sejarah aku beraye dengan berat badan yang terlebih angka 5..
hampir semua penghuni rumah yang aku kunjung menegur ke OVER an saiz aku..
termasuklah bapak aku sendirik..
OH! betapa kejamnya dunia yang memandang sebelah mate warge gemuk spt aku ni..
statement aku macam biase lah...
ORANG TENGAH BAHAGIA MESTILAH GEMUK!
oh..
aku baru teringat sebulan dua yang lepas aku sentiasa susah at..
bergaduh dengan kekasih at aku..
selera aku berkurangan sikit lah..
tapi badan aku seperti di pam2..
agak pelik di situ!!

OK kembali kepada cter asal..
raye pertama aku suam2 kuku..
best memang best..
sebab dapat bergambo macam nak rak

YEY RAYA!!!!!!

asmari's family =)
 ehemmm.. arep, bile awak nak ade kat gambar ni?
hahah berangan jek aku nihh

adif merenung mase depan..kakakah
kami keluarga rebina!!!

senyuman pagi raye
duit raye!
bersame kekanda tersinta..
aku makcik mereka=)



*ade mase aku upload gambo nant
bapak aku kejut aku bangun dalam kul 7..
ye sakdi..
kul 7!!
TAHNIAH!
kau bangun lambat ag..
maafkan saye wahai puan rusnah coz xdapat nak penuhi impian saye pade raye ini
aku tulis kat kertas tu dan hantar pade dia
PADE HARI RAYA PERTAMA,SAYA BERAZAM DAN AKAN MELAKUKAN SOLAT SUBUH PADE PUKUL 6 PAGI =)
azam senang pon aku xleh nak buat..
INSYA allah tahun depan.. Amin!!
aku g gosok baju raye yang abang shahir belikan..
pastu aku g mandi sunat raya,
aku niat dalam bahase melayu jek.. ustazah ade cakap..
doa dan niat dalam bahase melayu pon boleh coz allah faham maksud kite..
cume gune bahase arab lebih afdal..
then aku melakukan benda2 sunat pade hari raya iaitu..
pakai pakaian yang paling cantik atau baru.
pakai wangi wangi an
mandi sunat raya
menjamah makanan b4 g semayang raya
potong kuku..

aku x ikot abah g semayang raye coz aku kene hidangkan makanan segale..
senam robik.. karoke.. tarian poco2 bukan salah satu benda sunat ye..
sebenarnye banyak benda sunat lain.. tapi nak tau.. 
g search sendiri!

aku kene kemas2 meja..
sapu rumah..
ibu balik kg,so aku tetibe kene sapu.
OH TIDAK!
aku sapu.. faham2 jelah!

bile semua manusia dah balik dari semayang
aktiviti aku macam biasa lah..
mesej kekasih hati aku..
aku tanyelah benda basic yang die dah leh hafal..

dah balik semayang??
dah makan??
mama masak ape??
tadi watpe??

lepas tu..
aku dengan kejamye mencekik benda yang aku dan familia aku gotong royong semalam

ketupat
hasil usaha sama 
abah,abang nuar, kak ngah, abang shahir, kak seri, kak ET sbg penganyam utama.
aku, along dan ajib sbg team mengetatkan ketupat
along,ajib,abah & cik as team masukkan beras+rebus ketupat
abang lan.. abang hadfi.. tukar2 shift jaga api dan air ketupat

malam raye aku bersame ketupat...



ayam masak merah
hasil titik peluh
abang nuar, along, ajib n abang fendi sbg crew basuh ayam
aku,kak seri, kak ngah kumpulan potong memotong gurl
abg shahir,dan abg2 ipar aku sbg penggoreng ayam yang setia
kak long, kak ngah n aku tumis2 dan aksi campak mencampak bumbu telah berlaku dengan jayanya!
* pengakuan ikhlas... Kak Ngah..sorry coz orang selalu curik2 tabur ajinomoto dalam masakan itu,, HAHA

sambal goreng...
tukang potong... SAME PERSON
tukang goreng.. aku lah <3
tukang masak.. kak ngah,,
aku tukang godak n merangkap second chef r...

ade sambal kacang.. dengan lodeh..
yang ni malas aku nak cter coz aku xmakan pon dan aku tukang potong2 jek. 

nyum2


OPSSSS...
TERPAKSA MENGUNDUR DIRI COZ
kekasih hati dah mengaruk mintak super saver..


TO BE CONTINUED





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...