Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers

Monday, September 6, 2010

KODOK DURJANA 2

ENTRY INI MENJEGKELKAN
SILA JANGAN BACA!

OK
kembali pade cerita tadi..
aku tadi buka pose dengan gembiranya
nasib baik aku x terbayangkan si kodok tuh.. 
HAHA
cakap pasal makanan,,
aku teringat kat channel singepore dulu,
ade 1 rancangan ala2 Jalan2 Carik Makan la..
tapi orang Cina la buat..
diorang pusing 1 negara diorang carik tempat makan paling famous la konon
aku xsure negara mane punye rancangan tuh
dia pon g kat 1 tempat ala2 warung
then ramai sangat yang makan kat situ walaupon tempatnye dah macam lorong hj taib tuhhh
warung tu jual 1 benda jek iaitu

BUBUR NASI panas 

dimakan bersama

KATAK MASAK KICAP!!!

dah xade binatang lain ke??
so diorang pon temuramah tauke warung tu.. pastu die cakap

"katak amat berkhasiat utk manusia malah ia sedap juga"sambil tengok kamera n kontrol macho.. CITTT

bile customer dia plak diinterview,diorang komen

"amat enak sekali!"

"Hmmmm rasanya seperti daging ayam tetapi lebih enak!"

"seekor katak cukup utk semangkuk bubur"

dan macam2 lagi komen positive yang aku dah lupe..

OK
kite lupakan cter tuh..
kite sambung cter yang pasal kunyit aku dan seekor kodok d dalam bilik aku tuh..

DUP DAP...DUP DAP..

bile semuanye ngah statik...
aku berdebar2
adakah kunyit aku akan gaduh dengan kodok tersebut?
mungkin kodok tersebut akan tewas d tangan kunyit atau sebaliknye???
nyawa sape yang bakal melayang???

beberapa saat kemudian...

tangan comel kunyit cepuk kepale kodok tuh...
tiga kali dowhhhh!!!

kodok tu melompat coz terkejut!

kunyit aku pon terkejut bila tengok kodok tu lompat.

mereka statik kembali...

aku mengharapkan kunyit bertindak dengan lebih ekstreme...

beberapa saat kemudian..

KUNYIT BLAH DARI BILIK AKU..

cit!!! tak guno!

last2 aku amik keputusan untuk tidor je kat sofa ruang tamu sorang2 HUHU!

besoknye aku kmas2 bilik,,,
xnampak lagi gerangan kodok tersebut.
YES!


FLASHBACK

Ahad; 5 september 2010
TEMPAT; bilik aku lagi

pertemuan kali kedua aku bersama  "DIA"
aku tak tahu mane datangnye beliau..
aku lepak2 tengok TV bersame keluarga
lepas aku layan movie hindustan cter ape tah
then aku masuk bilik dan tutup pintu coz nak main game kat laptop aku
tengah aku syok..
aku dengar bunyik aneh tu lagi...!
tapi aku xpedulikan
aku pk mainan perasaan aku je
bunyik tu makin laju menandakan makhluk tu melompat laju.
aku pulak rabun xnampak mane lokasi bunyik tersebut
tapi aku ada nampak benda itam kat dalam bilik aku !!

DIA LAGI!

aku tau tu memang dia!!

SAIZ YANG SAMA!

cume kali ni dia lebih aktif melompat dan aku lebih takot!
die lompat2 kat pintu aku nak keluar..
lepas tu melompat2 lagi!

aku call Azfa..
die dah gelakkan aku coz aku takot katak
die cakap nape x tangkap katak tu dan makan???
hahahha KEJAM!
aku pon xtau nak tepon sape..
last2 aku tepon abang nuar
aku suruh dia bukak pintu dari luar

beberapa saat kemudian abang aku datang bersama sebatang penyapu 
dan menyapu katak tu kuar dari bilik aku...

LEGA..

tapi still rase katak tu MENGGELIKAN!!!


OK...
tapi kisah tu x habis di situ
sebab...

FLASHBACK

6 September 2010
tempat; Bilik air rumah aku

yang ni malas aku nak cter panjang..

YANG PENTING...
aku terpaksa angkot shampoo & sabun gara2 kodok durjana tuh..
terpaksa mandi kat bilik air belakang



p/s; kepada kodok... jangan datang lagi..tolonglah wahai kodok.. aku merayu..


YANG IKHLAS;
HALIMATUSSA'ADIAH ASMARI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...