Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers

Saturday, September 11, 2010

R.A.Y.A.

macam biasa..
2 hari b4 raya..
AKU BZ !!!
setiap tahun macam ni
tahun ni pulak ibu balik Muar awal
So...
kemas rumah & masak,
berada di tangan saya. =)
nasib baik ade kakak2 aku.. tapi diorang datang dah tengah hari
huh..
kalu masak sikit je xpe..
yang ni..
mak oii banyak gler
ketupat je 120 bijik

oleh disebabkan kebizian yang melampau...
aku sempat on9 fb jek
itu pon line macam siput!
aku nak upload foto..
kepale dia r.. xnak macam berjanggut aku tunggu..
macam nak tunggu ungka jantan beranak!
tapi.. benda paling best raya ni..
Aku,Ajib & Abg Fendi g Angsana carik kuih raya + tikar buluh..
first time kitorang g shopping last minute mase tu dah pukul 10.30pm
sale bukan main..
dan benda paling sengal..
aku xsempat beli kasut raya..
memang terbaikkk!

aku balik kampung hari Isnin ni..
coz ade family day kat umah kitorang hari ahad ni yo!
kene masak untuk 40 orang mencekik pagi ni..
sekarang dah pukul 2 tapi mate aku xnak pejam
sok dah r kene kerje lebih sikit..
abang akak aku plak banyak aje benda yang die nak masak..
pade aku lah kan.. masak benda yang senang sudahlah
macam soto ke, mee rebus ke, laksa ke..
yang ni,
diorang plan nak masak benda2 macam orang makan hari raya
amboiiii
kalu tenage kerja cukup, xpe jugak!
ayam masak kicap..daging beriani,sambal goreng.. sup daging..
hoh.. memang aku suke masakan yang leceh!
Oh xpe sakdi..
sambil makan..
sambil NGAP!

plan hari raya pertama nak kuar dating dengan arep tengok wayang,,, CANCEL
elok2 aku terpacak kat umah..
mase tu lah die nak balik kampung
ohh xpe xpe...
mybe Selasa atau Rabu boleh jumpa..
Nak setelkan semuanye (^_^)
sambil tu.. leh la tengok muke lame2 coz dah dekat 3 bulan xjumpa beliau..


macam biasa.. pagi raya..
mestilah kemas2 sikit n masak2 kuah lodeh sama kuah kacang..
aku x g semayang raya lah..
coz aku dapat merasakan bahawa rumah lebih perlukan aku
aku sapu2 apa yang patut dan hidangkan..


tapi aku paling xpuas at dengan siaran TV lah
semuanye rancangan tah ape2
siap tunjuk kartoon lagi..
xade ke drama yang best2 sikit pg2 raya ni..
cume tadi kat TV ade cter Hikayat ape tah..
syok r jugak cternye lawak2 manje =p

kami sekeluarga menonton HIKAYAT.. hahah













macam tahun2 lepas jugak aktiviti same jek
mule2 skali sesi mentekedarah
then dah kenyang.. sesi borak2 sampai lebam..
bile semua adik beradik aku dah datang..
sesi bermaafan dan kasi duit raye..
macam biase aku selagi bergelar student..
aku tanpa segan silu mintak duit ghaye dari semua kaum kerabat aku
sorang RM10 pon jadilahhhh... =)
 pastu..
sesi paling kecoh iaitu sesi amik2 gambo..
xpayah nak g studio..
amik kat umah sudah =p

keluarga YOKIES
















budak2 sume die aje nak bergamba..
lepas tu nak tengok..
lepastu berposing lagi.. kakkah memekak jek!
*DISEBABKAN INTERNET SGT LAJU,AKU UPLOAD PIC NANT2
lepas bergambo..
sambung berborak..
lepas tu.. g semayang jumaat.
aku pulak... TIDUR
BEST !!

Selalunye aku lepas zohor g balik Pontian,
tapi tahun nie x balik lah
beraya kat JB jek
balik kampung lambat..

oh...
aku kene tido..
dah lewat..
SELAMAT HARI RAYA!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...