Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers

Thursday, September 30, 2010

birthday di puncak gunung

ENTRY INI GEDIK malah PANJANG pula

dari aku kecik..
jarang rasanya aku sambut birthday
lagipon pada aku
birthday tu same jek macam hari hari lain
bezanya cume
dapat call free dari maxis & celcom.

tahun ni berbeza sangat!
aku dikelilingi kawan2
dan kawan2 baru
oh aku sangat terharu
honestly..
birthday kali ni paling BEST!

sebulan yang lepas..
Miya msg aku gtau aku nak tak join kelab Reccers g camping
panjat gunung
wah gempak nyah~~
aku tanpe fikir panjang terus setuju nak g perjumpaan tu
then aku pon dengan gediknye g daftarkan diri bersame2 miya and the geng=))
kebetulan pulak tarikh berlangsungnye kem tu pade 25 & 26 September..

Tarikh; 25 September 2010

pagi2 lagi dah bangun dengan lincahnye
alarm Handfon aku bunyik jek..
aku terus bangun dan capai tuala!!
wah pertama kali dalam sejarah!!
aku bangun kul6 dan terus capai tuala dan mandi..
tanpa sambung tido selama seminit pon!
BROVO sakdi!!

dalam pukul 6.45 miya dah call aku
dia tunggu kat tangga Tun Merah aka Tangga Batu Caves.
aku pon turun sambil bawak beg camping yang Killa pinjamkan..
terus kumpul depan KOOP
sementara tunggu bus tu,
macam2 aktiviti diorang buat
memperkenalkan diri & kumpulan.
kitorang pilih name kumpulan kitorang
PACAT!

Tempat; Gunung Datuk Negeri Sembilan

sampai sampai je..
kitorang kene jalan dalam 1 km b4 sampai tapak perkhemahan.

macam biase..
bile ade sebijik kamera jek..
aku bantai snap sampai lebam!
thanks kepade kekasih hati yang sudi meminjamkan kamera anda kepada saya
=))

mule2 turun je dari bus..
bace doa dulu ye
semoge segalanya berjalan dengan lancar dan selamat2 belaka=))

sile serius ketika bace doa ye..
nampak dengan jelas kat belakang tu ade signboard Gunung Datuk..
mule2 lalu kebun2 getah..
jauh gak perjalanan..
yang budak lelaki dok menipu
SEBATANG ROKOK JE LAGI NAK SAMPAI
SABAR LAH..DAH DEKAT NI
ye..memang sebatang rokok ye! =)

geng TUN MERAH bersatu! =))
sebatang rokok je lagi jarak perjalanan anda! hahaha penipu!
nasib baik xjauh sangat berjalan..
tapi belum2 pemandangan dah lawa
ade pokok2 getah berderetan..
cantik je ladang getah tu..
bersih..
tapi xsempat bergambo coz barang banyak sangat nak angkot
lagipon excited nak bercamping mengatasi segalanya.
=)))

sampai je kat tempat yang nak dituju..
kitorang diberi taklimat oleh jurulatih yang sedia ada
dia ada cakap cara2 nak cari tapak perkhemahan yang selamat..
dia pon cakap kalu nak mandi sungai aka air terjun pon buleh..
tapi make sure berkumpulan bla bla bla...
kitorang pon terus dipecahkan kpd 3 group.
1 group pasang khemah untuk berkumpul..
1 lagi carik kayu api
1 group lagi angkot barang2
aku mestilah cari kerja yang membolehkan aku bergambar sakan
maka dengan automatiknye akal kancil aku menyuruh aku mintak group tukang kutip kayu =)
bijak bijak anak Asmari

sampai tapak khemah teruih berposing sakan
cari kayu ke tu?? haha
hehe..
aku pon kutip kayu tau
kalu free jek aku snap2 gambo..
bukannye ape..
jarang nak bergambo kat hutan =))

i love hutan <3
bertimbun jugak la kayu kitorang kumpul
aku beriye2 pk yang kene masak gune kayu api segala..
tu yang aku kerah tenage budak2 ni kumpul kayu sampai menimbun..
sorry ye..

aktiviti seterusnya
pasang khemah la..
ape lagi..
benda ni xpayah nak cter banyak..
banyak benda lain yang aku leh cter panjang

khemah kami kiut
gigih membina tempat berteduh!
lepas tu..
benda paling aku tunggu..
mestilah memasak =))))

masak jgn xmasak
telur dadar yang sempurna
menu nye
Nasik
Telur Dadar
Sardin
Air Teh =)

kitorang makan sampai kenyang

next aktiviti sesi paling lawak
lebih lawak dari Raja Lawak
& lbh lawak dari Puan Rusnah beb!!
sesi kenal kenalan
then petang ade antanomi khemah
macam2 benda baru yang aku belajar
cara pasang khemah
cara pilih khemah
aku baru tau
tapak khemah yang dibuat dari plastik tu rupanya ade 1 lapisan lilin..
dia pon ajar cara yang betul pasang khemah.
masa tu memang lawak gler=D
jurulatih memang raja lawak
peserta plak spoting.
memang kene lah! =))

lepas tu jurulatih abang Ery ajar macam ne nak prepare atau pack barang b4 nak g hiking
selama ni aku pk benda berat letak kat bawah..
benda2 ringan letak atas..
rupanya benda berat macam kasut, makanan dalam tin, kene letak kat atas
benda lembut macam baju etc kene letak kat base beg
sebab..
bile kite letak barang berat dulu,
beban barang berat tu akan jatuh pada pinggang kita.
so bile kite letak kat atas, 
mase kite nak panjat2 tu, kite leh tunduk sikit..
so beban barang berat tu akan jatuh pada tulang belakang kite yang gagah..
lagi 1..
kesalahan besar para manusia ketika hiking ialah
suke ikat sweter kat pinggang
itu akan lebih menyulitkan pergerakan kite..
selain tu..
kalu nak pakai beg..
jangan londeh2 walaupon beg londeh treadmark budak JB sekalipon..
memang korang akan rase beg sangat2 berat bile korang pakai beg yang londeh..
trust me..

lepas je habis dengar abg Ery menceceh2 sambil wat lawak
dia pon ade gak tunjuk barang2 yang sepatutnya kite ade mase nak hiking 
tali, pisau rembo..bla bla bla..
dia pon ade cakap 
kalu boleh..
mase nak g masuk hutan..
kite prepare 1 paket coklat atau choki2 dalam poket
bukannye apa..
kalu kite tersesat..
gula dalam darah dapat diganti dengan makan choki2 tersebut..
 kalu minum.. leh minum air sungai.. tapi kalu gula n garam, mane nak cari??

lepas dengar ilmu kitorang ade aktiviti team building
memang syok habis la!
first dia suruh terbalikkan canves tanpa pijak tanah..
kitorang terjerit sane sini coz brother2 tu bantai simbah air..
last2 mase habis n kene marah ngan brother2 aka jurulatih.
last2 dengan focus dan kerjesama..
benda tu berjaya di terbalikkan..
actually..
x susah pon..

terbalikkan dari warna oren ke warna biru =)





alamak bz...
=)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...