Friday, December 31, 2010

isu encik Ghimau

Haloo..

bahang bola belum habis lagi ke?
aku ade bace paper beberapa hari yang lepas
Harimau Muda membaham Sang Garuda
yela skuad bola sepak kan dah menang buat kali pertama
so kat paper paling hangat topik tu la.
selain daripada menepis fitnah dan provokasi dr media Indon,
ade jugak la terselit pendapat rakyat yang touching dengan penggunaan Harimau Malaya
diorang cakap Borneo ni bukan sebahagian daripada Malaysia ke?
kenapa gune istilah Malaya?
Ok macam yang kita tahu,
sebelum Malaysia terbentuk pada 16 September 1963
semenanjung Malaysia dekenali sbg Malaya
So, ade rakyat berfikir Malaya yang digunakan merujuk kepada Semenanjung dan mereka mendesak supaya ia ditukar kepada perkataan Harimau Malaysia. Baru Unite!

Ok jawapannya senang je
Harimau Malaya bukanlah menunjukkan simbolik Malaysia=Harimau 
jawapan nya ialah Harimau Malaya adalah haiwan yang terpilih untuk mewakili Malaysia la
sebenarnya diambil dari Malayan Tiger

comel x?


macam Indon la dia pilih Garuda sbg simbolik kpd negara dia.
yang aku xfaham manusia ni. benda kecik pon nak dibesarkan la
yg Indon pon satu.. ade ke diorang ckp Harimau Malaya xwujud.
dia ckap kite curik dari Harimau Sumatera
eh semua dia ckp kite curik
kalau rakyat dia curik harte benda rakyat kat sini tak ape pulak.

Entah apa apa jek. kadang kadang tertengok juge channel Indon.
bile dengar berite kat  chanel tu je,mcm nak pecahkan je TV tu. HAHA


6 comments:

FarahSallehuden said...

fuyyoo! sakdi ajar sejarah lah. hidup sejarah! hidup cikgu sherry! :D

sakdi said...

FSS..ni lom masuk bab politik tau, well rindu la cekgu Sherry, wakakak

NICK IRFAN said...

indon ni mmg x hbis nk cari pasal jer... adoi..

sakdi said...

nick, biasa la. semua diorang je betul.. layankan aje, HAHA

pakzue said...

Malaysia tolg jgn politik kn sukan yea,,,
bg indon pulak..diorang masih x leh trima kkalahan diorang 2

sakdi said...

hehe biase la.. =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...