Sunday, July 31, 2011

Diambang Ramadhan

ASSALAMUALAIKUM..

wah wah, baru je berkumandang azan maghrib kat negeri Melaka.
welcome ramadhan..
semua status facebook berbau balik kg n puasa bersame keluarga
tapi sebagai anak perantauan yang gigih menimba ilmu,
aku bekukan diri di umah sewa yang habis comel ni.

kat kepale aku dah berkire2 juadah berbuka untuk esok.
peh indah siot masak juadah berbuke bersama housemate dan ditemani assignment melambak.
dah lame rasanye aku x masak dibulan ramadhan.

malam ni,
siap sedialah togak air bergelen2..
bagi segar sikit badan esok.
melaka ni dah la panas berdentum.
kulit leh berubah dua tona lebih gelap oo.

selamat berpuasa aku ucapkan.
bulan2 pose ni lah leh jimat duit.
jangan asyik nak memborong2 kuih kat bazar.

bile kat negeri orang barulah terliur bayangkan makanan yang xade.
balik JB nanti mesti aku akan dapatkan 
air khatira, murtabak BBU ngan Otak2 Kempas.
kat sini susah carik le..

air paling famous kat johor :D

OKlah
kepada sape yang bertarawikh,,
selamat aku ucapkan.

                                    BYE :)

31 comments:

cucu umie said...

untunglah..tapi hang reti ker masak?? enth2 hancus xsedap masakan tu..hahaha

cik sakdi said...

amboi ayie. pe ingt kite xtau masak ke? tunggu jela entry besok. dush! mencabar den ni. hahah

sekamar rindu said...

salam...

singgah malam kat sini..

semoga ceria di malam ramadhan yg mulia..

aiman fanboy k-pop said...

happy ramadhan....!!!!!!air khatira?aaiiissshhh!air apa tuh?tak pernah dengar lew....

syrupmasin said...

puase dekat uitm ke kak?? haha..aku dekat rumah..haha..slmt puase :D

Anonymous said...

nak air tu!! hikhik.. pastikan bangun sahur la k..^^

pena said...

selamat menunaikan ibadah puasa.. =)

Wanie said...

malam ni minum air sampai muncit k..haha..tak penah tau pn org joho minum air ni..huhu..ingat cendol..lalala

selmat berpuasa..

cikal ananda said...

Selamat berpuasa ya,.

Prince Halilintar said...

selamat menunaikan ibadah puasa,
semoga ibadah puasa pada kali ini lebih baik dari sebelumnya,
Kejarlah pahala yang berlipat kali ganda yang telah dijanjikan oleh Allah SWT..:)

p/s:prince buka puasa kat masjid je..ley berjimat jgk.hihi

apple hijau said...

selamat berpuasa sakdi....jgn nakal2 ye di bulan Ramadhan ni...:D

mykhalis said...

mnm air banyak2 tak takut kembung perot ke?

L said...

dtg sini bg senyuman, nk bawak milo tp xleh, pose kaaan =)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/selamat-berpuasa-ya.html

adib syazwan said...

pos air khatira 1~

amna said...

assalam :)

bestnya.. hari pertama ni, kami tak masak.. kununnya DAH LAMA BENO tak makan makanan bazar, so.. beli jela ^^

p/s : air KATIRA ke tu??? hehehehe... popular kt muo juge ^^

cik sakdi said...

SR, selamat berpose gak, jangan post entry ice cream plak, kehkhe

cik sakdi said...

aiman, air tu agknye ade kat johor je kot.sedap ooo. mcm air pandan.

cik sakdi said...

salleh, suke la tu pose kat umah. bawak2 la tolong mak kau ye, :)

Qaseh dalia adelia said...

salam ramadhan di ucapkan

Nurnajwa said...

Melaka tak panas la kak ;D

Haha, mcm2 haa nk mkn nnt XD

cik sakdi said...

pena, slamat berpose bebeh



wanie, uih katira lg sedap tau dari cendol tu. jumpe mase bulan pose je. hehe



cikal. smat pose juge :)

cik sakdi said...

kak apel,, saye janji x pose yang yok lg. janji hehehe


bro khalis, air ni mengenyangkan sbb ade susu. 3 gelas da terbongkang kenyang. haha

cik sakdi said...

lol,, amboi bawak milo pe cter?? hahaha



adib datang jb jela terus.. hahah

NICK IRFAN said...

slmt berbuka! hehehe

Anif Abdullah| AA said...

blurrppp..alhamdulillah kenyang berbuka td..hahak.. ^^ *nak air tu kak

Anif Abdullah| AA said...

blurrppp..alhamdulillah kenyang berbuka td..hahak.. ^^ *nak air tu kak

nurAMALLINA said...

selamat berpuasa :)

Diyana said...

salam

selamat berpuasa

semoga ceria selalu,

Aisyah Aina said...

kenapa aku tak pernah jumpa air tu pon kat johor...

Ezay Hadry said...

selamat berpuasa cik sakdi

adib syazwan said...

dekat temerloh pun ade air khatira jugak, very nice air =)
sedap ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...